van San Francisco naar New York, Juni 2016

van Niagara Falls naar Himrod

Vanmorgen heel rustig opgestaan en eerst een kop koffie op onze kamer genomen, en alles ingepakt, we wilden gaan ontbijten aan de overkant maar daar konden we niet met visa betalen en we hadden niet genoeg contant geld dus hup in de auto en onderweg een heerlijke cappuccino gehaald. Op naar de grens, benieuwd hoe lang dit zou duren. Via de brug die we gisteren gefotografeerd hadden naar de USA toe, de wachttijd viel mee. Toen via Buffalo onderweg naar het plaatsje Himrod aan een van de Finger Lakes in de state New york. Het is een gebied met allemaal wijngaarden langs de oever en het ene na het andere wijnhuis.
Via een mooie route, groen, heuvelig en veel meertjes zijn we hier beland, onderweg een echte Amish tegen gekomen, twee meiden in een koetsje die naar het Hospital gingen, en daar was dus ook een soort stalling voor het paard en koetsje, geinig.
Aangezien we pasom 4 uurkonden inchecken en we wat eerder waren zijn we doorgereden ongeveer 10 mile naar Watkins Glen en daar bij de Walmart boodschappen gedaan voor vanavond enmorgenochten.En morgen dus een dag rust in deze prachtige omgeving. Veel natuurparken en watervallen en kloven, wij gaan ons wel vermaken morgen.

Niagara Falls

Na een onrustige avond/nacht, we zaten op het randje van de t-storm zoals ze het hier noemen, dus gisteravond een giga plensbui en de hele avond lichtflitsen in de lucht, ze gaven hier op weathernews aan dat ze nog nooit zolang en zoveel flitsen hadden gezien, we hebben geprobeerd het te filmen, was wel gaaf om te zien.
Op de langste dag van het jaar, hebben we vanmorgen rustig aangedaan, eerst een lekker bakje koffie gezet op onze kamer, en ontbeten met meloen en rauwe ham, was zeer smakelijk. Toen rond 10 uur in de auto naar de Falls, de auto in het centrum geparkeerd op aanraden van de man achter de balie van ons hotel. Vanuit de parkeerplaats naar beneden gewandeld en onderweg bij de Starbucks een lekkere cappuccino gehaald. Toen langs de rivier gewandeld richting de hoefijzer, wauw, wauw, wauw, wat enorm indrukwekkend en wat komt dat water met een geweld naar beneden. Tickets gekocht voor de 'journey behind the falls', waarbij je letterlijk naast en onder de waterval staat. Je krijgt een gele regenponcho mee vervolgens ga je met de lift naar beneden, en komt in een soort grot uit, waar je twee kanten uit kan, naar buiten en onder de waterval door. Natuurlijk allebei bekeken en nat geworden, want je staat er heel dicht bij en met een beetje wind heb je gelijk een plens water over je heen, geweldig, vandaar de poncho's.
Daarna weer terug naar de boulevard en doorgelopen naar de boten. Onderweg nog een hotdog gegeten, onze eerste in Amerika/Canada. Vervolgens op naar de boten, boven tickets gekocht en ook weer met een lift naar beneden, nu kregen we een rode poncho, en natuurlijk op het bovendek van de boot, de boten varen om de 15 minuten en de tocht duurt ongeveer 20 minuten, je vaart helemaal de hoefijzer in, dan maak je het geweld echt van dichtbij, geweldig. Je krijgt echt een plensbui over je heen, er stond een man naast ons met zijn gezin, helemaal te juichen bij iedere plens. Ook wij hadden onze capuchon niet op, dus inderdaad de volle laag in je gezicht, heerlijk, het is toch 28 graden, dus je droogt zo weer. Daarna terug gevaren en een pintje op het terras genomen. Nog even rondgelopen en daarna wat boodschappen gedaan, ik ga zo even lekker zwemmen in het zwembad van het hotel.
Straks bij een van de tentjes bij het hotel een hapje eten, wat een indrukken weer vandaag, ik neem nog een borreltje, ik heb net vodka mudshake chocolade gekocht, smaakt erg lekker.... Ed houdt het bij een biertje. Kortom we genieten er van.

van Kingsville naar Niagara Falls

Van morgen eerst een lekker kopje koffie gedronken op de kamer, en daarna niet gaan ontbijten, we hadden allebei nog geen trek, via de binnendoor weg vertrokken naar Niagara, een weg langs de kust, maar niet heel spectaculair, misschien zijn we wel een beetje verwend, onderweg een broodje gehaald bij de Walmart en de rest van de route via de highway gereden, zijn rond 15.00 uur aangekomen, de lodge ziet er oud uit aan de buitenkant en binnen ook gedateerd, maar wel ruim, schoon en van alle gemakken voorzien, alleen de airco is wel erg oud. Die doet zijn best, maar alleen dichtbij voel je het. Het is hier 34 graden, dus best aan de temp. Net al een glimp opgevangen van de watervallen, ziet er zeer groots uit. We gaan zo even wat boodschappen doen, en dan morgen rondwandelen in Niagara en natuurlijk met een boot mee naar de watervallen toe.

van Elkhart naar Kingsville, Canada

Vanmorgen weer lekker rustig aan gedaan en eerst weer een bakje koffie in onze kamer en daarna ontbeten in het hotel. Vervolgens op weg naar Detroit, een stukje snelweg gereden en een stukje binnendoor, uiteindelijk aan gekomen in Detroit, wat een triest gezicht heel veel gebouwen, huizen helemaal verwaarloosd. Ze zijn downtown wel aan het opknappen, dus dat ziet er beter uit. Vervolgens heel Detroit door op zoek naar de oude gebouwen waar auto's gemaakt werden vroeger, uiteindelijk met behulp van google maps gevonden, triest om zo een verval te zien. In alle buitenwijken zie je mooie huizen staan die niet meer bewoond zijn en dus volledig vervallen. Indrukwekkend. Toen via de tunnel door naar Canada, ook leuk om hier door heen te rijden, lijkt net nederland, zo vlak en groen. Ons hotel is een inn met 6 kamers, wij hebben de jaren vijftig kamer, leuk gedaan, in het hotel zit ook een restaurant Jacks gastropub, daar gaan we zo eten. Morgen op naar de Niagara Falls, waar we twee nachten blijven in een motel, de Niagara Falls motor lodge.

van Lincolnshire naar Elkhart

Een zelfde soort suite geboekt bij staybridge suites Elkhart, ook via hotwire, dus mazzel dat het gelukt is.
Vanmorgen eerst koffie gedronken in ons appartement/suite, dat was lekkere koffie. Daarna ontbeten, met wafels, ei en een mini hamburger, was een prima ontbijt. Daarna op naar Chicago via de sheridan road, dat bleek een soort fietsroute te zijn om het michigan lake heen, dus vlak langs het lake, wat er uitziet als een zee, je ziet de overkant niet, door prachtige woonwijken met supergrote villa's en europese auto's. Allemaal dikke audi's, bmw's, ferrari's. En iedereen is aan het fietsen en hardlopen.
Waarna we uiteindelijk in downtown chigaco uitkwamen, leuke terrassen, straalde gezelligheid uit, en natuurlijk mega hoge gebouwen, indrukwekkend om te zien. Daarna de south route aangehouden en kwamen we in de achterstandswijken uit, huizen dichtgetimmerd geen blanke meer te zien, en gezinnen die je auto willen wassen op de straathoek, ook zwervers die tussen auto's doorlopen als je voor het stoplicht staat (toch maar even mijn raampje dicht gedaan). En toen we doorreden kwamen we in het industriegebied, waar je in Nederland niet mag komen, mag je hier gewoon tussen de tankoverslag etc.. doorrijden. Uiteindelijk de snelweg genomen naar ons volgende hotel.
We zijn nu aangekomen in de staat Indiana, en zijn weer een tijdzone over, het verschil met Nederland is nu nog 6 uur. Dit was de laatste keer dat we een tijdzone overgaan.
Kortom weer een indrukwekkende dag.

van La Crosse naar Lincolnshire

Vanmorgen best wel laat vertrokken, eerst nog even naar Grand Dad's Bluff, dat is een uitzichtpunt in La Crosse, een prachtig gezicht over de stad en de Mississippi die er langs stroomt. Daarna ontbeten bij de Mac, met uiteraard een bakje koffie. Daarna op weg over een schitterend route langs de Mississippi tot aan het stadje Prairie de Chien en toen afgebogen naar Lincolnshire. Onderweg nog een rijtuig met paard gezien, met een vrouw met hoofddoek erin, Amish ? Verder weer een mooie omgeving, veel meren en bossen en ongeveer 30 graden. Toch wel lekker een auto met airco. Onze suite is prachtig, kleine keuken met vaatwasser en grote koelkast, zithoek en een riant bed.
We gaan zo zelf wat eten maken, nog wel even boodschappen doen bij Mariano's.

van Mitchell naar La Crosse

Vandaag nog een dag snelweg gedaan en de hele staat Minnesota doorgereden, was ook niet een erg spannende route, heel erg veel windmolens, die hebben we tot nu toe nog niet gezien in Amerika. In La Crosse de Mississippi overgestoken en door het oude stadje gereden, we waren iets verkeerd gereden. Hotel is in het zuiden van de stad in de zogenaamde lodging area, waar veel motels en hotels staan. Zodirect even naar Grand dad Bluff, hier heb je een prachtig uitzicht over de stad. En dan ergens een hapje eten.
We hebben besloten om morgenochtend naar Grand dad's Bluff te gaan en gaan vanavond eten halen bij Taco Bell. Deze lekker opgegeten op de hotelkamer, waren erg lekker met een corona erbij, viel ons reuze mee.

van Custer naar Mitchell

Lekker geslapen, tot nu toe hebben we nog geen slechte bedden gehad gelukkig. Vanmorgen rond08.00 uureen bakje koffie gehaald bij de receptie, was niet echt geweldig, maar ach het is warm. Daarna op naar Mount Rushmore, waar we rond 08.30 waren, dus nog lekker rustig en weer prachtig weer. Mooie foto's genomen en de Presidential trail gelopen, dat is een wandelroute waar je de beelden van verschillende kanten kunt zien.

Daarna on the road om een saai stuk Amerika over te steken,via de freeway 90, Inderdaadzoals we al verwachten was dit niet het mooiste stuk, rechte weg, vlak land, en koeien. We zijn ook de Missouri rivier overgestoken, heel brede rivier, dat was wel erg mooi. In dit hotel is een laundry dus we zijn nu even wat kleding aan het wassen en gaan zo het historische dorpje in om een hapje te eten.

Morgen rijden we naar La Crosse, dat ligt aan de mississippi rivier.