van San Francisco naar New York, Juni 2016

Niagara Falls

Na een onrustige avond/nacht, we zaten op het randje van de t-storm zoals ze het hier noemen, dus gisteravond een giga plensbui en de hele avond lichtflitsen in de lucht, ze gaven hier op weathernews aan dat ze nog nooit zolang en zoveel flitsen hadden gezien, we hebben geprobeerd het te filmen, was wel gaaf om te zien.
Op de langste dag van het jaar, hebben we vanmorgen rustig aangedaan, eerst een lekker bakje koffie gezet op onze kamer, en ontbeten met meloen en rauwe ham, was zeer smakelijk. Toen rond 10 uur in de auto naar de Falls, de auto in het centrum geparkeerd op aanraden van de man achter de balie van ons hotel. Vanuit de parkeerplaats naar beneden gewandeld en onderweg bij de Starbucks een lekkere cappuccino gehaald. Toen langs de rivier gewandeld richting de hoefijzer, wauw, wauw, wauw, wat enorm indrukwekkend en wat komt dat water met een geweld naar beneden. Tickets gekocht voor de 'journey behind the falls', waarbij je letterlijk naast en onder de waterval staat. Je krijgt een gele regenponcho mee vervolgens ga je met de lift naar beneden, en komt in een soort grot uit, waar je twee kanten uit kan, naar buiten en onder de waterval door. Natuurlijk allebei bekeken en nat geworden, want je staat er heel dicht bij en met een beetje wind heb je gelijk een plens water over je heen, geweldig, vandaar de poncho's.
Daarna weer terug naar de boulevard en doorgelopen naar de boten. Onderweg nog een hotdog gegeten, onze eerste in Amerika/Canada. Vervolgens op naar de boten, boven tickets gekocht en ook weer met een lift naar beneden, nu kregen we een rode poncho, en natuurlijk op het bovendek van de boot, de boten varen om de 15 minuten en de tocht duurt ongeveer 20 minuten, je vaart helemaal de hoefijzer in, dan maak je het geweld echt van dichtbij, geweldig. Je krijgt echt een plensbui over je heen, er stond een man naast ons met zijn gezin, helemaal te juichen bij iedere plens. Ook wij hadden onze capuchon niet op, dus inderdaad de volle laag in je gezicht, heerlijk, het is toch 28 graden, dus je droogt zo weer. Daarna terug gevaren en een pintje op het terras genomen. Nog even rondgelopen en daarna wat boodschappen gedaan, ik ga zo even lekker zwemmen in het zwembad van het hotel.
Straks bij een van de tentjes bij het hotel een hapje eten, wat een indrukken weer vandaag, ik neem nog een borreltje, ik heb net vodka mudshake chocolade gekocht, smaakt erg lekker.... Ed houdt het bij een biertje. Kortom we genieten er van.

marian

zo te zien genieten jullie er met volle teugen ervan
groetjes marian