van San Francisco naar New York, Juni 2016

New York

Vanmorgen eerst ontbeten, toast met roerei en een kop koffie en toen in het shuttle busje naar 41st streeft en broadway. Om de hoek bij Times square. Over Times square naar de 48th streeft gelopen, wat een drukte, kleuren, schermen, overweldigend. De hop on bus genomen, de downtown route, dan kom je langs allerlei prachtige gebouwen te veel om allemaal op te noemen, uiteraard empire state building, en het nieuwe WTC. In de bus hadden we een hele leuke gids, bij een haagen dasz auto die met promotie van ijs bezig waren, gingen ze dozen met ijs vragen, dat lukte, zo zaten we in de bus met een ijsje. bij de Brooklinbridge uitgestapt en deze bridge overgelopen naar Brooklin en weer terug natuurlijk. Vervolgens door china town en little Italy gelopen en de bus weer genomen naar de ferries. Wat gedronken in een parkje bij de ferries naar het statue of liberty. Vervolgens doorgewandeld naar pier 15 waar onze boot lag, een uurtje gevaren naar het statue of liberty en onder de bruggen door. Daarna wilden we terug met de bus, maar het was zo druk dat we besloten hebben om naar een eerdere stop op de route te lopen, dat gedaan en toen nog naar een eerdere stop, daar opgestapt en de volledige route uitgereden, het werd ook al wat later, en de shuttle bus zou om 20.15 vertrekken. Nog een biertje en een wijntje gedronken op times square en toen in de shuttle bus terug. Wat een geweldige dag en wat een geweldige stad is New York. Morgenochtend vroeg mogen we weer. 2 dagen is echt tekort om alles te zien, dus we moeten nog een keer terug.

marian

ik wens jullie morgen een plezierige dag en groetjes