van San Francisco naar New York, Juni 2016

New York

Vanmorgen weer met de shuttlebus van half tien naar New York gegaan, het was wat bewolkt dus we hoopten dat het helderder dan gisteren zou zijn. En inderdaad alle gebouwen waren goed zichtbaar, en de zon scheen, top weer dus voor empire state building of het nieuwe WTC, eerst een stukje gelopen, kwamen we uit bijhet chrysler gebouw, ook erg mooi en ook nog niet goed gezien. Vervolgens verder gelopen naar het empire state building, ook mooi in het zonnetje. Besloten om in het WTC met de lift omhoog te gaan,,dus op de bus naar het WTC, en ground zero. Rondgelopen bij memorial van9/11, indrukwekkend, vervolgens met lift naar de 102e verdieping, in 47 seconden ben je boven. Terwijl er in de lift een 3d film wordt afgedraaid van de omgeving, prachtig. Dan in ern soortfilmzaal krijg je een voorstelling van allerlei beelden van NY en van de bouw van deze toren.En dan gaan de schermen naar beneden en kijk je even snel naar buiten. Wauw.... Wat hoog. Vervolgens 2 verdiepingen naar beneden voor observatory deck rondom. Het was helder dus je kon heel ver kijken, Edgar stond foto's te maken op de rand, ik ben iets naar achteren blijven kijken. Heel erg mooi en hoog..... Daarna terug op de bus naar times square voor de uptown route om Central Park heen. Ook erg mooi, wat rustiger qua verkeer. Ook door Harlem gereden en bij een van de haltes langs het Central Park uitgestapt en door het park gelopen, geinig zo midden in de stad een soort rustpunt, veel mensen in het park die aan het joggen waren, of niets aan het doen waren, het weer was prima. Daarna terug gelopen naar Times Square en daar nog zitten genieten met een biertje en een sangria van de drukte, uiteraard ook nog een hotdog gegeten met sauerkraut, erg smakelijk en toen op de shuttle bus naar het hotel. Wat een geweldige dag weer, en wat hebben we goed weer gehad in New York, maar eigenlijk de hele vakantie.
Morgen de koffers goed inpakken, de auto afleveren bij de verhuurder op JFK Airport enom 17.45terug naar Amsterdam.

marian

harstikke leuk dat ik mee mog kijken met jullie en ik zie jullie morgen