van San Francisco naar New York, Juni 2016

van Elkhart naar Kingsville, Canada

Vanmorgen weer lekker rustig aan gedaan en eerst weer een bakje koffie in onze kamer en daarna ontbeten in het hotel. Vervolgens op weg naar Detroit, een stukje snelweg gereden en een stukje binnendoor, uiteindelijk aan gekomen in Detroit, wat een triest gezicht heel veel gebouwen, huizen helemaal verwaarloosd. Ze zijn downtown wel aan het opknappen, dus dat ziet er beter uit. Vervolgens heel Detroit door op zoek naar de oude gebouwen waar auto's gemaakt werden vroeger, uiteindelijk met behulp van google maps gevonden, triest om zo een verval te zien. In alle buitenwijken zie je mooie huizen staan die niet meer bewoond zijn en dus volledig vervallen. Indrukwekkend. Toen via de tunnel door naar Canada, ook leuk om hier door heen te rijden, lijkt net nederland, zo vlak en groen. Ons hotel is een inn met 6 kamers, wij hebben de jaren vijftig kamer, leuk gedaan, in het hotel zit ook een restaurant Jacks gastropub, daar gaan we zo eten. Morgen op naar de Niagara Falls, waar we twee nachten blijven in een motel, de Niagara Falls motor lodge.

marian

weet je eigenlijk waarom die huizen leegstaan

Terry

Detroit is failliet dus geen werk meer, en de mensen zijn weggetrokken uit de stad