van San Francisco naar New York, Juni 2016

Yellowstone NP

Vanmorgen vroeg opgestaan, met een bakje echt lekkere koffie. om 7.15 zatenwe in de auto voor een rondje yellowstone. Het begon al bij onze lodges, een hele groep elk's stonden te grazen, prachtig gezicht. Onderweg diverse bizons gezien, langs de weg, op de weg en ook een aantal kleinere hert-achtigen, waarschijnlijk ook elk's. Ook twee zwarte beren gezien, yess, eentje alleen in de bosjes, daar heb ik een paar foto's van, en de andere met twee kleintjes op de berg, kon ik helaas geen foto's van maken. Wel erg prachtig. Vervolgens hebben we de mud-volcano gezien, prachtig, stonk wel erg naar rotte eieren. Daarna doorgereden naar de upper falls bij canyon village, prachtige waterval.
Tussendoor onderweg wat crackers met kaas en ham met meloen gegeten als ontbijtje. Daarna doorgereden naar Mammoth Hot springs, wat een enorm indrukwekkende plek. Naar boven gewandeld en van alle kanten bewonderd. Zie ook de foto's. Vervolgens doorgereden naar Norris geyser bassin, ook al zo een enorm oppervlakte met geisers, en ook stiekum een foto gemaakt van een echt amish stel, zij nog helemaal in de juiste jurk. daarna was het de bedoeling om ook volgende geysers nog te bezoeken, maar het was zo verschrikkelijk druk dat we besloten hebben om naar de cabin terug te gaan enmorgenochtend vroegde andere geysers te bezoeken. Onderweg even in de file gereden want er liep een kudde bizons met jonkies op de weg naar ons toe, geweldig, ze liepen overal om onze auto heen, licht opgejaagd door een park ranger met auto en allerlei geluiden, we hebben er foto's en filmpjes van gemaakt.
Morgen dus weer vroeg op dan kunnen we wellicht ook nog beestjes zien en is het rustiger, waarna we doorrijden naar Cody.
Vanmiddag rond 15.00 waren we weer in de cabin, daar even gerelaxed met een borrel.
De eerste regenbui is nu ook een feit, het regent in Yellowstone
Vanavond in de cafetaria gegeten. Was redelijk te eten.

marian

je moet af en toe wel een buitje hebben dan blijft de natuur ook een beetje groen